Biuletyn I/2008

mar 19, 2008 |

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych wszystkim członkom oraz mieszkańcom najlepsze życzenia składają Rada Nadzorcza ,Zarząd oraz Pracownicy Spółdzielni.

I. Omówienie Uchwał Rady Nadzorczej.

 W ostatnich trzech miesiącach działalności Rada Nadzorcza odbyła 3 posiedzenia. Na posiedzeniach dużo uwagi poświęcono projektowi planu gospodarczo-finansowemu na rok 2008 przedstawionemu przez Zarząd Spółdzielni. Założenie do planu zostały przyjęte jednogłośnie na posiedzeniu w miesiącu styczniu. Pod bieżącą kontrolą i nadzorem znajdowały się kwestie związane z przygotowaniem nowej inwestycji przy ul. Piltza, ze szczególnym uwzględnieniem tworzącego się planu zagospodarowania przestrzennego m. Krakowa dla tego rejonu. Przy tej okazji rozpoczęto prace nad procedurą unifikującą przygotowanie zakupu działek pod przyszłe inwestycje. Procedura ta, określająca m.in. rodzaj dokumentów niezbędnych do akceptacji zakupu przez Radę Nadzorczą, ma na celu ułatwienie podejmowania decyzji w tej materii.

Ponadto, Rada Nadzorcza na posiedzeniu w miesiącu grudniu uchwałą nr 188/XII/2007 zleciła lustrację i badanie bilansu Spółdzielni.

Na swoich posiedzeniach Rada Nadzorcza zapoznała się również z pismami do niej kierowanymi. Większość pism dotyczyła indywidualnych spraw członków Spółdzielni. Na wszystkie pisma udzielono odpowiedzi w ustawowym terminie. Ponadto, członkowie Rady Nadzorczej pełnili dyżury w każdy pierwszy wtorek miesiąca wg podanego do wiadomości członków Spółdzielni harmonogramu.

II. Omówienie Uchwał Zarządu podjętych w okresie od 01.11.2007r. – 31.01.2008r.

Zarząd w w/w okresie zebrał się na 11 posiedzeniach i podjął 45 uchwał w następujących sprawach:

  • przyjęcie w poczet członków spółdzielni – 8 osób
  • wykreślenie z rejestru członków spółdzielni- 15 osób
  • rozłożenie na raty zaległości z tytułu wkładu budowlanego, czynszu, rozliczenia c.o i wody – 2 osoby
  • wpisanie do ewidencji spółdzielni lokatorów – 6 osób

Zarząd podjął Uchwałę w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości przy ul. Szwedzka 23.

III. DZIAŁ TECHNICZNO-ADMINISTRACYJNY

Dział Techniczny przygotował w listopadzie 2007r plan remontów na 2008r i w związku z tym w styczniu br. odbyły się przetargi na takie prace jak:

  • wymiana okien na klatkach schodowych w bud. Turniejowa 61, 65, Kordiana 52, 60, Orawska 3
  • wymiana bram zewnętrznych w budynkach przy ul. Turniejowa 65A, Kordiana 54, wymiana bram wewnętrznych Kordiana 52
  • remont płyt balkonowych na budynkach osiedla Kurdwanów
  • docieplenie ściany szczytowej bud. Kordiana 58
  • malowanie klatek schodowych w budynkach na ul. Obozowej 58, 58A, 58B, Szwedzkiej 23, Ceglarskiej 21,27.
  • wykonanie nowej elewacji /od str. patio/ na bud. Ceglarska 23,25
  • awaryjne usuwanie nieszczelności

Przetarg wygrały firmy:

Eurookna II                                        wymiana okien na kl.schodowych

PPHU „DOOR”                                  wymiana bram

ZRB M.MAJKA                                  docieplenie ścian szczytowych

Pbm-bis                                            remont płyt balkonowych

ZUO J.MARZEC, S.SZOSTEK .     malowanie klatek schodowych

Dwa ostatnie punkty nie zostały rozstrzygnięte, dlatego 28.03.08 odbędzie się ponowny przetarg na w/w prace.

Administracja Spółdzielni podpisała umowę z firmą GORTEX IMPORT-EKSPORT na wymianę skrzynek listowych w budynkach min. Szwedzka 23, Ceglarska, św.Jacka, Obozowa, Kordiana, aby zakończyć prace zgodnie z wymaganym terminem na koniec maja 2008r.

IV. DZIAŁALNOŚĆ INWESTYCYJNA.

W 2008 r. działalność inwestycyjna prowadzona będzie na nowym zadaniu inwestycyjnym – przy ulicy dr.Piltza w Krakowie.

Zakupiliśmy już dawno ok. 80 arów pod tą inwestycję i zamierzamy budować na nich 3 budynki w dwóch etapach inwestycyjnych.

BUDYNEK B1 to 4 kondygnacje naziemne w tym czwarta kondygnacja z antresolą o pełnej wysokości ma ponad 90 mieszkań i ponad 5500 pum i BUDYNEK B2 – 5 kondygnacji naziemnych na ok. 50 mieszkań i ponad 3000 pum .Oba te budynki stanowią pierwszy etap inwestycji

Drugi etap to BUDYNEK B3 gdzie planowane ok. 70 mieszkań na ok. 4000 pum

Rada Miasta Krakowa w dniu 05.12.2007 uchwałą Nr XXX/365/07 uchwaliła Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru Kobierzyn – Zalesie. – uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego Nr 100 z dnia 12.02.2008 r. – zacznie obowiązywać po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia Po tym terminie zostaną załatwiane wszystkie dokumenty włącznie ze złożeniem o pozwolenie na budowę.

Szacujemy iż budowa pierwszego etapu rozpocznie się pod koniec II kwartału od budynku B2, budynek B1 rozpoczniemy ok. 2 miesiące później.

Cykl realizacji budynku to ok. 14 miesięcy

O rozpoczęciu II etapu jeszcze nie zdecydowaliśmy ale w naszej ocenie rozpocznie się wiosną 2009 r. .choć roboty przygotowawcze i sieciowe rozpoczniemy w tym roku. Nastąpiła niewielka korekta kształtu i układu budynków ale o tym będą ci z Państwa, którzy podpisali z nami umowy rezerwacyjne, informowani pisemnie bądź telefonicznie przez naszych pracowników.

TELEFONY

Centrala:

  • 12-654-59-08,
  • 12-654-59-09,
  • 12-654-59-58,
  • 12-654-59-39

Wewnętrzne:

  • 21-sekretariat
  • 22-fax
  • 39-dział administracyjny
  • 40-dział techniczny (m.in. usterki)
  • 41-księgowość

Rada Nadzorcza:

  • 510-259-479

Awarie

  • Firma CDD: 600-237-790

Zasoby: ul. Turniejowa, Kordiana

  • Hydraulik 501-717-210
  • Elektryk 501-433-993

Zasoby: ul. Szwedzka, Ceglarska, Św. Jacka, Orawska, Starowiślna, Na Zjeździe, Piltza, Konopczyńskiego.

  • Hydraulik 600-931-139
  • Elektryk 501-433-993